Дистанційне навчання Єременка Максима

   Українська мова


Переказ взірцевих текстів - промов

 https://life.nv.ua/ukr/lifestyle/naputtja-u-velike-zhittja-top-5-rechej-znamenitostej-dlja-vipusknikiv-1226846.html

Прочитати ,обрати 1 з промов та переказати

 




  Українська мова



 
Вправа 1. Перекладіть подані словосполучення та речення українською мовою.

+Зеленый тополь, новый рояль, наша бандероль, голубая вуаль, горькая полинь, далёкая Сибирь, сильный насморк, дорогой шампунь, чёрный кофе, новая антресоль, тонкая филигрань, вкусная бешамель, прозрачная фланель, долгий туннель, древняя рукопись, математическая степень.

Вправа 2. Іменники якого роду слід уживати в поданих нижче словосполученнях та реченнях? Допишіть потрібні закінчення. Узгодьте, де потрібно, підмет із присудком.

Старш... викладач... Радзіховська Ю. М.; головн... бухгалтер... Матвієвська О. О.; старш... економіст... Ольга Петрівна; науков... співробітн... Марія Степанівна; старш... лаборант... Наталія Григорівна; головн... лікар... Олена Вікторівна; головн... прокурор... Валентина Вікторівна. Нараду провів (провела) декан факультету Прокоф’єва І.П. Декан факультету Слєдь М.І. ознайомив (ознайомила) викладачів з новими правилами прийому. Доповідач навів (навела) цікаві факти (йдеться про жінку). Професор (професорка) Гордєєва блискуче виступив (виступила) на симпозіумі.

Українська література 

І.Франко Поема"Мойсей."

 

Українська література  І.Я.Франко 



Прочитати по підручнику стор.76-82

Вірш "Гімн" ,стор.82

      Текст як одиниця спілкування.

 

          Повторення 

Орфограми в префіксах і суфіксах

 Виконання вправ на повторення.

1.         Запишіть текст, на місті крапок вставте пропущені букви.

    Оз…речко окутане в…рболозом, кущами т…рниння та глоду. Кругле, як волове око, затишне, інтимне. Т…мніє задумливо й тихо осін…я вода.
       Двоє кач…нят благородної кавової барви випл…вали на плесо. Молодюсін…кі. Зовсім спокійно пл….вуть, ч…стять пера, ч…пурні. Із затінку випл…вают… на ряботінь сонця, оглядают…ся, ро…з…рают…ся. Помітили людей і не злякались, не …полохались. Трохи ближче підпл…вли, і стало видно бл…скучі мачинки їхніх очат. Видно т…мнен…кі смуж…чки впродовж голівок. Почуваєт…ся, як їм щасливо в парі, як гарно обом так без…вучно пл….сти по озерцю.
 2. Робота з орфографічним словником.
 За допомогою словника перевірити написання наступних слів.
  Ф…ст….валь, пара…елі, д…ф…цит, д…тектив, р…клама, м…даль, г…рой, к…шеня, пр…рода, експ…р…мент, ж…тон.
3.  Різнорівневі завдання. Виконай завдання на вибір.
   4 – 6 б. 1. Записати жіночі імена, вставити на місце крапок, де потрібно, подвоєння літер.
   Ал…а, Богдан…а, Ган…а, Ел…а, Ем…а, Жан…а, Зорян…а, Іван…а, Ірин…, Мар'ян…а, Рим…а, Роксолан…а, Світлан…а, Ульян…а.
   7 – 9 б. 2. Списати прислів’я і приказки. На місце крапок, де потрібно, вставити у словах подвоєння літер.
  1. Маленька праця краща за велике безділ…я. 2. Не зван…я дає знан…я, а навпаки. 3. Вола в’яжуть мотуз…ям, а людину – словом. 4. Яке корін…я, таке й насін…я. 5. Яке зіл…ячко, таке й сімячко.
   10 – 12 б. 3. Записати слова у дві колонки: 
1) з подвоєними буквами, які позначають на письмі збіг однакових приголосних на межі значущ. частин слова; 
2) з подвоєними буквами для позначення подовжених приголосних звуків.
     Багаття, беззбройний, беззахисний, безладдя, бовваніти, взуття,   
     володіння, віддати, оббити, кінний, ллється, ранній.

4.  Перед вами уривок з учнівського твору. Знайдіть помилки, виправте їх.
Ознаки осині
       Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі, ніби сумує, що надійшов жовтинь. Часом тихо сронить вирізьблений свій лист.
       Золота бирізка опустила свої віти і теж журиця, що скоро прейдуть холоди. Деякі квіточки ще не хочуть здаватися, поспішають доцвісти, поки перші морозці не ударять по них.










Українська мова
           

Не з різними частинами мови




Тренажер з правопису

Правопис не з різними частинами мови. Завдання в тестовій формі. Українська мова. Підготовка до ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання)
1. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А не/покоїтися про сина
Б ще не/завершена праця
В не/довга, але цікава лекція
Г не/крутити носом
Д досі не/прочитана книжка
2. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А не/сила терпіти
Б не/досконалий твір
В ітн в не/пам ять
Г не/довиконувати план
Д не/здужати задачу
3. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А Не/має лиця на ньому
Б не/одноразово повторювати
В радість не/вимовна
Г не/святі горшки ліплять
Д не/досипати ночей
4. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А ще не/підкорені вершини; не/вивчене питання
Б лан не/засіяний; не/затоплена навесні місцина
В не/опале листя; не/перекладений ніким текст
Г досі не/збудований дім; не/переборне бажання
Д зовсім не/відомий Вороний; не/захищений сад
5. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля
Б не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік
В не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки
Г не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати
Д ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби
6. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А не/политі вранці квіти; не/перевірені відомості
Б човен не/прив’язаний; не/обсаджений берег
В не/вибілене полотно; не/вишитий, а витканий
Г не/посіяна батьком трава; не/доплетений тин
Д не/завершена робота; не/розчищені стежки
7. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А ужити не/гайних заходів; не/треба чекати
Б зупинився не/випадково; не/глибока ріка
В писав не/думаючи; розгулялася не/года
Г сказав дуже не/впевнено; давно не/здужає
Д зник не/сподівано, кімната не/прибрана
8. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А надійти не/помітно; не/покоїтися про мене
Б зробити не/обіцяючи; літати не/високо
В трапилося не/щастя; не/можна заздрити
Г не/заважай працювати; не/зоране поле
Д не/здужає підняти; скинути пута не/волі
9. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А не/подалік музею; не/один місяць минув
Б не/зло, а добро; трапилося не/порозуміння
В не/меркнуча слава; не/зачерствіле серце
Г не/згода руйнує; усі казки не/дочитані
Д ніким не/співані пісні; цікаві не/билиці
10. Частку не треба писати разом з наступним словом у реченні
А Я вже й пізніше, при дворі, в Парижі, шукав її у мармурі не/раз.
Б Не/спалося, а ніч, як море.
В Тільки те не/зрадить серце, що любити поклялось.
Г Ніч не/рухомо тишею бринить.
Д Не/варті сну казки колишні.
11. Частку не треба писати разом з наступним словом у реченні
А Не/доведи, щоб розум задрімав.
Б Печаль виховує мене, не/дорікає.
В Не/доженеш конем, що запізниш одним днем.
Г Глухий що не/дочує, то вигадає.
Д Не/нагодуєш коня — не/доїдеш і до пня.
12. Частку не треба писати разом з наступним словом у реченні
А Не/знав сіромаха, що виросли крила.
Б Не/суворо на серці, не/гнівно.
В Відчахнута гілка вмирає не/зразу.
Г Нам таких не/треба, що ніс деруть до неба.
Д Блідий ранок не/сміливо зазирнув у вікна.




 українська мова 

Орфограми в префіксах і суфіксах

 Виконання вправ на повторення.

1.         Запишіть текст, на місті крапок вставте пропущені букви.

    Оз…речко окутане в…рболозом, кущами т…рниння та глоду. Кругле, як волове око, затишне, інтимне. Т…мніє задумливо й тихо осін…я вода.
       Двоє кач…нят благородної кавової барви випл…вали на плесо. Молодюсін…кі. Зовсім спокійно пл….вуть, ч…стять пера, ч…пурні. Із затінку випл…вают… на ряботінь сонця, оглядают…ся, ро…з…рают…ся. Помітили людей і не злякались, не …полохались. Трохи ближче підпл…вли, і стало видно бл…скучі мачинки їхніх очат. Видно т…мнен…кі смуж…чки впродовж голівок. Почуваєт…ся, як їм щасливо в парі, як гарно обом так без…вучно пл….сти по озерцю.
 2. Робота з орфографічним словником.
 За допомогою словника перевірити написання наступних слів.
  Ф…ст….валь, пара…елі, д…ф…цит, д…тектив, р…клама, м…даль, г…рой, к…шеня, пр…рода, експ…р…мент, ж…тон.
3.  Різнорівневі завдання. Виконай завдання на вибір.
   4 – 6 б. 1. Записати жіночі імена, вставити на місце крапок, де потрібно, подвоєння літер.
   Ал…а, Богдан…а, Ган…а, Ел…а, Ем…а, Жан…а, Зорян…а, Іван…а, Ірин…, Мар'ян…а, Рим…а, Роксолан…а, Світлан…а, Ульян…а.
   7 – 9 б. 2. Списати прислів’я і приказки. На місце крапок, де потрібно, вставити у словах подвоєння літер.
  1. Маленька праця краща за велике безділ…я. 2. Не зван…я дає знан…я, а навпаки. 3. Вола в’яжуть мотуз…ям, а людину – словом. 4. Яке корін…я, таке й насін…я. 5. Яке зіл…ячко, таке й сімячко.
   10 – 12 б. 3. Записати слова у дві колонки:
1) з подвоєними буквами, які позначають на письмі збіг однакових приголосних на межі значущ. частин слова;
2) з подвоєними буквами для позначення подовжених приголосних звуків.
     Багаття, беззбройний, беззахисний, безладдя, бовваніти, взуття,   
     володіння, віддати, оббити, кінний, ллється, ранній.

4.  Перед вами уривок з учнівського твору. Знайдіть помилки, виправте їх.
Ознаки осині
       Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі, ніби сумує, що надійшов жовтинь. Часом тихо сронить вирізьблений свій лист.
       Золота бирізка опустила свої віти і теж журиця, що скоро прейдуть холоди. Деякі квіточки ще не хочуть здаватися, поспішають доцвісти, поки перші морозці не ударять по них.
 Надіслати на ел .адресу podoliak-lena@ukr.net
 українська література

  П.Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач автор підручників для школи, українського правопису («кулішівка»). Романтична основа світогляду«Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Оцінка роману Т. Шевченком.

ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман

1.Серед прозових творів П. Куліша найвизначнішим є «Чорна рада» — перший в українській літературі історичний роман. Як свідчить сам автор, цей твір був писаний спочатку українською мовою, а потім перекладений на російську.
2.1. Роман (фр. roman — романський) — вид епічної літератури, для якого характерні значний обсяг і складність будови, широке зображення подій і докладне розкриття життєвих доль людей чи однієї людини упродовж тривалого часу. Особливості роману:
   докладне розкриття історії формування характерів багатьох персонажів, показ їх побуту, психології, праці, кохання тощо за тривалий проміжок часу;
   наявність розгорнутого сюжету або кількох сюжетних ліній, об'єднаних спільним задумом;
   велика кількість дійових осіб;
   докладність описів і розповідей;
   прозова (рідше віршована) форма;
   великий обсяг.
За змістом розрізняють романи соціальні, психологічні, істо­ричні, сімейно-побутові, сатиричні, філософські, науково-фантас- тпчні, пригодницькі та ін.
2.2. Роман-хроніка — це такий прозовий твір, у якому розкрива­ється послідовна історія певних суспільних або родинних подій за тривалий проміжок часу.
2.3. Історичний роман — роман, у якому відтворюється історична епоха на прикладі конкретних людських долях і подіях.
3. Робота над твором П. Куліша «Чорна рада»
3.1. Історія написання та джерела.
П. Куліш працював над романом упродовж 14 років. Твір був виданий 1857 року. У центрі оповіді розповідь про «Чорну раду», що відбулася під Ніжином у 1663 році.
Історичною основою роману є події, що відбувалися на Україні в роки Руїни, коли після смерті Б. Хмельницького (1657) почалася боротьба за гетьманську владу. Деякі претенденти на булаву ду­мали не про долю України та її народу, а про власну вигоду.
3.2. Тема: зображення суспільно-політичних умов на Україні у часи Руїни після смерті Б. Хмельницького і обирання нового гетьмана на «чорній раді», що відбулася 1663 року в Ніжині.
3.3. Ідея: викриття і засудження доби Руїни, яка призвела до соці­ального розладу між селянами і поміщиками, міщанами і шлях­тою, міщанами і козаками, низовим козацтвом, «черню» і ко­зацькою старшиною
3.4. Жанр: перший історичний україномовний роман, роман-хроніка.
3.5.   Проблематика роману:
   історична доля України, її державний устрій, місце в історії, шляхи, якими має йти український народ;
   взаємини між панством, старшиною і простолюдом, біднотою;
   стосунки між Україною і Росією;
   вірності обов'язку, козацької честі;
   козацтва, Запорозької Січі, її місце в історії;
   любов і ненависть;
   вірність і зрада;
   батьки і діти;
   історична постать і сучасність;
   цінність людського життя;
    «усякому єсть своя кара і награда од бога».
3.6.   Сюжет твору.
У романі дві сюжетні лінії — соціальна та любовна. Перша — це події, пов'язані з вибором гетьмана на «Чорній раді» в Ніжині, поразка Сомка, Шрама та їхніх прихильників, друга — любовна, романтична, причому вона складніша, ніж звичайний любовний трикутник. Тут Леся, а з другого боку — Петро, гетьман Сомко, відчайдушний козак-запорожець Кирило Тур, історія з викра­данням, відмова Тура від Лесі. П. Куліш будує сюжет у хроноло­гічному плані, події розгортаються послідовно, наче ланцюжок, у якому одна ланка закономірно пов'язана з другою.
3.7.       Композиція.
Твір містить 18 розділів.
Автор влучно використав композиційний прийом — подорож ге­роїв. Цей прийом дає змогу показати широку панораму народного життя, різні стани, верстви населення, ознайомити і героїв твору, і читачів із тим, як і чим живе й дихає народ, складними соці­альними проблемами тогочасності.
Експозиція: зображення історичної епохи, у якій відбувати­муться події твору, знайомство з головними героями роману.
Зав'язка: прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, по­долати розбрат і безлад серед козацтва.
Кульмінація: проведення «чорної ради», за підсумками якої І. Брюховецький — гетьман, Я. Сомко — в'язень.
Розв'язка: смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Ле­сею.
3.8.       Герої твору.
Усі дійові особи (історичні й вигадані) різко поділяються на дві групи: прибічники Я. Сомка й І. Брюховецького. Історичні — Я. Сомко, І. Брюховецький, Васюта, Шрам, М. Гвинтовка, Вуяхе- вич; вигадані — Кирило Тур і його товариш, божий чоловік, Че­ревані, Петро й Леся.
Бесіда за змістом твору
4.  Домашнє завдання
Опрацювати зміст роману, підготувати матеріал для характеристики образів Я. Сомка, І. Брюховецького, І. Шрама; скласти план порівняльної характеристики Я. Сомка та І. Брю­ховецького



 українська мова
"Дієслово,його особливі форми.Прислівник.Орфограми в них."

"Дієслово,його особливі форми.Прислівник.Орфограми в них."

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gramatically_characteristic.html



Немає коментарів:

Дописати коментар