Підготовка до ЗНО

                                     Нова українська література                              Варіант – 1
1.   Як поет і «мандрівний філософ» у своїх творах постає


А   Іван Вишенський
Б   Григорій Сковорода
В   Іван Котляревський
Г    Григорій Квітка-Основяненко
Д   Тарас Шевченко


2.  Вплив сентименталізму  істотно позначився на творі
А   «Хіба ревуть воли, як ясла повні»
Б   «Чорна рада» Пантелеймона Куліша
В   «Кайдашева сімя» Івана Нечуя-Левицького
Г   «Маруся» Григорія Квітки-Основяненка
Д   «Наталка Полтавка» Івана Котляревського
3.   Іван Котляревський увів до тексту «Наталки Полтавки» пісню Марусі Чурай
А   «Видно шляхи полтавськії…»
Б   «Сонце низенько, вечір близенько…»
В   «Ой під вишнею, під черешнею…»
Г   «Всякому місту звичай і права…»
Д  «Віють вітри, віють буйні…»
4.   «Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» -  так славить Богдана Хмельницького


А   Григорій Сковорода
Б   Іван Котляревський
В   Пантелеймон Куліш
Г   Тарас Шевченко
Д   Григорій Квітка-Основяненко


5.   Автором першого твору нової української літератури є
А   Іван Вишенський
Б   Григорій Сковорода
В   Іван Котляревський
Г   Григорій Квітка-Основяненко
Д   Іван Нечуй-Левицький
6.  Який персонаж «Наталки Полтавки» виконує пісню, перероблену з вірша
Г. Сковороди «Всякому місту звичай і права»?


А   Наталка
Б    Горпина Терпелиха
В   Тетерваковський
Г  Макогоненко
Д  Микола


7.   Автором байки «Бджола та Шершень» є
А   Іван Вишенський
Б   Григорій Сковорода
В   Іван Котляревський
Г   Григорій Квітка-Основяненко
Д   Іван Нечуй-Левицький
8.   Сюжет «Енеїди» Іван Котляревський запозичив у


А   Гомера
Б   Овідія
В   Горація
Г   Шекспіра
Д   Вергілія


9.   У рядках
            Всякому місту – звичай і права,
            Всяка тримає свій ум голова;
            Всякому серцю – любов і тепло,
Всякеє горло свій смак віднайшло
вжито


А   інверсію
Б   антитезу
В   анафору
Г   асонанс
Д   алітерацію


10.   «Золото – не дівка!.. Красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, - яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця», - так схарактеризовано героїню твору


А   «Маруся»
Б   «Наталка Полтавка»
В   «Роксолана»
Г   «Енеїда»
Д   «Чорна рада»


11.   Чий це портрет: «…голова йому нечесана, чуб не підголений, пика невмита, очі заспані, уси розкудовчені, сорочка розхристана…»?


А   Халявського
Б   пана Хорунженка
В   Пістряка
Г   сотника Забрьохи
Д   Петра


12.    «Все для тебе стерплю, все для тебе зроблю, і коли мені Бог поможе осушити
твої сльози, то я найщасливіша буду на світі»,
- говорить матері


А   Маруся Дрот
Б   Леся Черевань
В    Наталка Полтавка
Г   Катря Гримач
Д   Галя Ґудзь





Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між назвою твору та його темою.
1.  «Маруся»
2.   «Енеїда»
3.   «Конотопська відьма»
4.    «Наталка Полтавка»
А   показ життя сільської бідноти в епоху розкладу феодально-кріпосницького ладу
Б   змалювання життя українського суспільства к. ХVІІІ – п. ХІХ ст. різних верств населення
В   розповідь про призначення праці в житті кожної людини
Г   трагічне кохання сільської дівчини і міського хлопця
Д   сатиричне висміювання життя і побуту українського панства і козацької старшини

2.   Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
1.   Маруся                                       А    Микита
2.   Наталка                                      Б    Венера
3.   Анхіз                                          В    Василь
4.   Явдоха                                        Г    Галя
                                                               Д    Петро

3.   Установіть відповідність між реплікою та персонажем, якому вона належить.
1.   Настя
2.   Микита
3.   Василь
4.   Наталка
А   Бог з вами, добродiю! Що ви говорите!  Я  рiчi  вашей  в толк собi не возьму.
Б   Не бiйтесь, дiвчатка; адже ви у город i я у город, то я з вами буду йти, а коли собака набiжить, то вас обороню.
В   Що за недобра мати? Де у гаспида подiвалися дверi?
Г   Ох менi лишенько тяжке! Що ж отсе з дочкою дiється? Каже - зовсiм здорова, а за що не приньметься, що не почне робити, усе не до ладу, усе не так, як треба. Та чогось собi чи журиться, чи що? Нехай бог боронить, чи не з очей їй сталось?
Д   Аякже? Скiлько хороших людей  сватались  за  тебе  - розумних, зажиточних i чесних, а ти всiм одказала; скажи, в яку надежду?  

                                 Нова українська література                              Варіант – 2

1.  «Батьком української повісті» називають
А   Івана Котляревського
Б   Григорія Квітку-Основ’яненка
В   Пантелеймона Куліша
Г   Панаса Мирного
Д   Михайла Коцюбинського
2.   «Його мандрівне життя є предметом оповідань і легенд», - сказав Микола
Костомаров про
А   Пантелеймона Куліша                             Г    Григорія Сковороду
Б    Івана Вишенського                                 Д    Івана Франка
В   Івана Котляревського
3.   «Енеїду» Івана Котляревського написано
А    ямбом                                                    Г   амфібрахієм
Б   хореєм                                                   Д   анапестом
В   дактилем
4.   «Ваша «Маруся» так мені про Вас розказала, що я Вас навиліт знаю», - написав Тарас Шевченко


А   Івану Вишенському
Б   Григорію Сковороді
В   Івану Котляревському
Г   Григорію Квітці-Основяненку
Д   Івану Нечую-Левицькому


5.   Мораль у байках Григорія Сковороди названа автором



А   «настанова»
Б    «сила»
В    «повчання»
Г     «висновок»
Д     «мудрість»


6.   П'єса Івана Котляревського «Наталка Полтавка» починається піснею



А   «Віє вітер горою...»
Б   «Де згода в сімействі...»
В   « Всякому городу нрав і права...»
Г   «Ой під вишнею, під черешнею...»
Д   «Віють вітри, віють буйні...»


7.   «Сама заробляє собі на прожиття; вірно чекає хлопця, якого кохає; має природний розум, кмітливість; готова до самопожертви заради матері» -
це характеристика
А    Олени («Конотопська відьма»)
Б    Мелашки («Кайдашева сім'я»)
В    Килини («Лісова пісня»)
Г    Марусі («Маруся»)
Д    Наталки («Наталка Полтавка»)
8. «Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха, вам угодного, піду замуж.. перенесу своє горе,» - говорить своїй матері


А   Маруся Дрот
Б   Леся Череванівна
В    Галя Ґудзь
Г   Катря Гримач
Д   Наталка Полтавка


9.  Слова Т. Шевченка
Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди,
 Поки сонце в небі сяє,
 Тебе не забудуть!
викарбовано на пам’ятнику


А   Григорієві Сковороді                                 Г   Григорієві Квітці-Основ’яненку  
Б   Пантелеймонові Кулішу                           Д   Іванові Котляревському
В   Іванові Карпенку-Карому

10.  Чий це портрет: «…здорова, молода, огрядна, чорнобрива, повновида, а худоби, худоби – так батечки!»?


А   Олени
Б   Явдохи
В   Пріськи
Г   Химки
Д   Марусі


11.  «Де злагода в сімействі, де мир і пишнота,
        Щасливі там люди, блаженна сторона», - заявляють герої твору


А    «Бджола та шершень»
Б    «Енеїда»
В    «Наталка Полтавка»
Г    «Конотопська відьма»
Д    «Маруся»




12.  У яке місто мав вирушати в похід Забрьоха зі своєю сотнею?


А   Полтаву
Б   Чигирин
В   Переяслав
Г   Миргород
Д   Чернігів


Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між назвою твору та його темою.
1.   «Енеїда»
2.   «Наталка Полтавка»
3.   «Конотопська відьма»
4.    «Маруся»
А    трагічне кохання сільської дівчини і міського хлопця
Б    змалювання життя українського суспільства к. ХVІІІ – п. ХІХ ст. різних верств населення
В    сатиричне висміювання життя і побуту українського панства і козацької старшини
Г    показ життя сільської бідноти в епоху розкладу феодально-кріпосницького ладу
Д    розповідь про призначення праці в житті кожної людини

2.   Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
1.    Юнона                                       А    Наталка
2.    Петро                                         Б    Маруся
3.    Василь                                       В    Явдоха
4.    Микита                                      Г    Катря
                                                          Д    Еней

3.   Установіть відповідність між реплікою та персонажем, якому вона належить.
1.   Маруся
2.   Наум
3.   Возний
4.   Явдоха
А   Лукавиш - те?-то як  його  -  моя  галочко!  i  добре  все розумiєш. Ну, коли так, я тобi коротенько скажу: я тебе люблю  i  женитись на тобi хочу.
Б   Та я... нi про кого... не думала... я так... - сказала бiдна дiвка та й злякалася грiха, що - зроду вперше збрехала; а опiсля й каже: - Хто б то мене й полюбив?..
В   Я йому зроблю весiлля? Нехай лишень укоштується, нехай протрусить батьковi карбованчики для тебе, а я i його оженю!
Г   О братику. Знаю я  добре,  як  тяжко бути сиротою i не мати мiстечка, де б голову приклонити.

Д   У вас, у жiнок, усе з очей, - заворчав Наум, - Чи дитина змерзла на холодi, чи дитинi душно в хатi, ви кажете: з очей; голодна, їсти просить - з очей, наївшись, не хоче - i то з очей.Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 1
1. Лідером київських «неокласиків» був
А     В. Стус                                Г    Є. Плужник
Б    П. Тичина                            Д   М. Вінграновський
В    М. Зеров
2. Сон старих гаїв, місячні весняні ночі – ці символи молодого почут­тя зображено у вірші
А    «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка---
В     «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
3. Авангардні футуристичні тенденції впроваджував у літературне життя 20-х років ХХ ст.
А    Микола Хвильовий                        Г    П. Тичина
Б    М. Рильський                                  Д   М. Зеров
В    М. Семенко
4. Спогади про неповторний час закоханості, коли «любові усміх квітне раз – ще й тлінно», покладено в основу вірша
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка
В    «Блакитна Панна» М. Вороного
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «З журбою радість обнялась...» Олександра Олеся
5. Ідеологом літературної дискусії 1925–1928 років був
А    М. Зеров                                           Г    М. Хвильовий
Б    М. Куліш                                         Д   В. Підмогильний
В    М. Рильський
6. Нове щасливе життя на крові і стражданнях побудувати не мож­на – це ідея твору
А    «Скорбна мати» П. Тичини
Б    «Іванові Франкові» М. Вороного
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Розвивайся ти, високий дубе...» І. Франка
Д    «Яка краса: відродження країни!..» Олександра Олеся
7. Є. Плужнику НЕ належить твір
А    «Річний пісок...»
Б    «Для вас, історики майбутні...»
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Г     «З журбою радість обнялась...»
Д    «Вчись у природи творчого спокою...
8. Тему роздвоєності людської особистості на зламі епох порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Скорбна мати» П. Тичини
В    «Вершники» Ю. Яновського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Моя автобіографія» Остапа Вишні
9. «Моя мати – втілений прообраз тієї надзвичайної Марії, що стоїть на гранях невідомих віків» – так вважає головний персо­наж твору
А    «Вершники» Ю. Яновського
Б    «Маруся Чурай» Л. Костенко
В    «Лісова пісня» Лесі Українки
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

10. Прочитайте уривок із вірша «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини.
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі,
Кохана спить...
Вірш написано віршовим розміром
А ямбом      Б хореєм      В амфібрахієм      Г дактилем       Д анапестом
11. Прокіп Конюшина – новітня інтерпретація відомого «вічного об­разу» у творі
А    «Новина» В. Стефаника
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «Фавст» Григорія Косинки
Г    «Перехресні стежки» І. Франка
Д    «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника
12. Прочитайте уривок із твору Миколи Хвильового «Я (Романтика)».
...Шість на моїй совісті? Ні, це неправда. Шість сотень, шість тисяч, шість мільйонів – тьма на моїй совісті!!!    
– Тьма?   
І я здавлюю голову.                  
Це роздуми
А   доктора Тагабата    Б   дегенерата       В   інсургента     Г   Андрюші      Д   безіменного чекіста  

Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                              А   М. Хвильовий

1   футуризм
2   символізм
3   імпресіонізм
4   неокласицизм
Б   М. Семенко
В   Є. Плужник
Г   П. Тичина
Д   М. Рильський


2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1   метафора
2   оксиморон
3   синекдоха
4   епітет
А    Задивляюсь у твої зіниці Голубі й тривожні, ніби рань.
Б    Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні...
В    Україно! Ти для мене диво!
Г    Ради тебе перли в душу сію...
Д    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Зорі віддати дітям – хай граються,
2   Євген Плужник                                          Барви, що кричать весняно, – служниці Маші. »
3   Михайль Семенко                          Б      «Ніхто твоїх не заперечить прав.
4   Максим Рильський                                                 Так, перший світ осяв твої висоти…»
В      «Арфами, арфами – золотими, голосними
Обізвалися гаї  самодзвонними…»
Г       «Вір і наслідуй. Учневі негоже
         Не шанувати визнаних взірців...»
Д     «Як парость виноградної лози, плекайте мову.
                        Пильно й ненастанно політь бурян.»

Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 2
1. До групи київських «неокласиків» належав
А    І. Франко                             Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Олександр Олесь
В    М. Вороний
2. Павло Тичина оспівує духовне й національне піднесення народу під час проголошення незалежності України у творі
А    «Золотий гомін»
Б    «Скорбна мати»
В    «Арфами, арфами...»
Г    «Одчиняйте двері...»
Д    «Пам’яті тридцяти»
3. «Я палю свій «Кобзар»...», – демонстративно заявляв поет-футу­рист
А    М. Зеров                               Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Є. Плужник
В    М. Семенко
4. Зразком філософської лірики є твір
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Недумано, негадано...» Л. Костенко
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
5. Ідеї «азіатського ренесансу» та «романтики вітаїзму» належать
А   М. Зерову                              Г    Миколі Хвильовому
Б    І. Франку                             Д    М. Кулішу
В    П. Тичині
6. Оспівування краси оновленої навесні природи, гімн життю і гряду­щим змінам – головна думка твору
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Хвиля» Лесі Українки
В    «Інфанта» М. Вороного
Г    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
7. Синівський і революційний обов’язки, тиск на людину обставин та інших людей, звиродніння людини, що підкорилася сліпій вірі, – така проблематика твору
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «Intermezzo» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. «У щастя людського два рівних є крила... – красиве і корисне» стверджує
А    П. Тичина
Б    Є. Плужник
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
Д    М. Семенко
9. Уславлення борців за вільну Україну – ідея твору
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б   «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В   «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д   «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
10. Прочитайте уривок із вірша «Арфами, арфами...» П. Тичини.
Буде бій
Вогневий!
Сміх буде, плач буде
Перламутровий...
     У поданому уривку НЕМАЄ
А    епітета        Б   повторів              В   антонімів          Г    анафори         Д    риторичного оклику

11.  Образи «версальців» та «інсургентів» постійно фігурують у думках героя твору
А    «Україна в огні»
Б    «Тигролови»
В    «Я (Романтика)»
Г    «Подвійне коло»
Д    «Місто»
12. «Стану я, гляну я - скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий», - писав

А    Павло Тичина
Б    Андрій Малишко
В    Максим Рильський
Г    Володимир Сосюра
Д    Богдан-Ігор Антонич



Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «О, панно Інно…» П. Тичини
2 «Київ – традиція» М. Зерова
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Місто » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Страждання юнака від нерозділеного кохання.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Змалювання сучасного міста у його багатобарвності й різноголоссі.


2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1 епітет
2 риторичне звер­тання
3 анафора
4 порівняння
А    Народе мій, до тебе я ще верну, і в смерті обернуся до життя...
Б    В соняшника були руки і ноги...
В    Ота зоря – то тільки скалок болю, що вічністю протятий, мов огнем.
Г    Я скучила за дивним зойком слова. Мого народу гілочка тернова.
Д    Сьогодні сніг іти вже поривавсь. Сьо­годні осінь похлинулась димом.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «У щастя людського два рівних є крила:
2   Євген Плужник                                          Троянди й виноград, красиве і корисне.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Проходила по полю, в могилах море мріє –  
4   Максим Рильський                                                 Назустріч вітер віє – Христос воскрес, Маріє!»
В      «А то ходиш цим балаганом, що звуть – природа,
Й молиш: о, хоч би вже тебе чорти вхопили!»
Г       «Ніч… а човен  – як срібний птах!
         (Що слова, коли серце повне!)»
Д     ««…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
                                                                          Щербив меча об Золоті ворота.»
Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 3
1. До «грона п’ятірного» поетів-неокласиків належав
А    П. Тичина                            Г    М. Семенко
Б    М. Зеров                               Д    Микола Хвильовий
В    Є. Плужник
2. Пафосом вітаїзму пройнято твір
А    «Два кольори» Д. Павличка
Б    «Київ – традиція» М. Зерова
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Річний пісок...» Є. Плужника
3. Автором твору «Ви знаєте, як липа шелестить...» є
А   М. Рильський                                   Г   М. Зеров
Б    П. Тичина                                        Д   М. Семенко
В    Є. Плужник
4. Микола Хвильовий присвячує одну із своїх новел творові
А    «Марія» В. Стефаника
Б    «Каторжна» Б. Грінченка
В    «Момент» В. Винниченка
Г    «Сойчине крило» І. Франка
Д    «Цвіт яблуні» М. Коцюбинського
5. НЕ належить до «шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г    В. Симоненко
Б    Є. Плужник                                                 Д    М. Вінграновський
В    Л. Костенко
6. Персоніфікований образ весни подано у творі
А    «Солодкий світ!» М. Рильського
Б    «Балада про соняшник» І. Драча
В    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Г    «Вчись у природи творчого спокою» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать» Л. Костенко
7. Проблему внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і від­даністю абстрактній ідеї досліджено у творі
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «В житах» Григорія Косинки
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. Трагедію під Крутами, де полягли захисники української держави, зображено у творі
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Для вас, історики майбутні...» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко

9. Персоніфікований образ дівчини-весни, закосиченої квітами-перла­ми, є у творі
А    «Зелена євангелія» Б.-І. Антонича
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини
В    «Річний пісок...» Є. Плужника
Г    «Я вранці голос горлиці люблю...» Л. Костенко
Д    «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...» М. Вінграновського
10. Прочитайте уривок із твору.
Недумано, негадано забігла в глухомань,
де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
Твір написано віршовим розміром
А    ямбом      Б    хореєм         В    дактилем         Г    амфібрахієм       Д    анапестом
11. Псевдонім Григорій Косинка мав митець

А    М. Зеров
Б    Г. Стрілець
В    П. Губенко
Г    Є. Плужник
Д    М. Семенко

12. Прочитайте уривок із твору.
Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
Щербив меча об Золоті ворота,
Про тебе теревені плів Ляссота
І Левассер Бонплан байки складав.
Ці рядки з твору
А    «Я...» В. Симоненка                                   Г    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Б    «Київ – традиція» М. Зерова                     Д    «Стилет чи стилос?..» Є. Маланюка
В    «Балада про соняшник» І. Драча


Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                  А   М. Семенко

1   футуризм                                                 Б   М. Хвильовий
2   символізм                                                            В   М. Рильський
3   імпресіонізм                                            Г   П. Тичина
4   неокласицизм                                         Д   Є. Плужник

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   епітет
3   синекдоха
4   алюзія
А    А я на полум’ї розлуки Назавше спалюю роки...
Б    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.
В    Hi! He знайти! Ніхто не знає. Ніхто не чув Твоїх плачів.
       Біля всесвітнього Сінаю,   Як завше – золото й мечі.
Г    Співа трава, ніким ще не зім’ята...
Д    Світе мій гучний, мільйонноокий, Пристрасний, збурунений, німий,
       Ніжний, і ласкавий, і жорстокий...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
2   Євген Плужник                                          Щербив меча об Золоті ворота»
3   Михайль Семенко                          Б      «У щастя людського два рівних є крила:
4   Микола Зеров                                              Троянди й виноград, красиве і корисне.»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Я відчинив двері замкнуті –
         Хто хоче зі мною гулять вночі?»
Д     «На Аскольдовій могилі поховали їх –
                        Тридцять мучнів українців, славних, молодих

Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 4
1. Київських «неокласиків» називають
А    «покутською трійцею»
Б    «першими дисидентами»
В    «творцями урбаністичної поезії»
Г    «гроном п’ятірним нездоланих співців»
Д    творцями «апокаліптичного карнавалу»
2. Кларнетизм, унікальна музикальність вірша є характерними озна­ками раннього періоду творчості
А    М. Рильського                                  Г    Є. Плужника
Б    М. Зерова                                        Д    Лесі Українки
В    П. Тичини
3. Проблему суперечності між синівським і революційним обов’язками порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «В житах» Григорія Косинки
Г    «Іntегmezzо» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
4. Вітаїстичність настрою, життєлюбство, оптимізм притаманні лі­ричному героєві твору
А    «Дим» Лесі Українки
Б    «Під чужим небом» Є. Маланюка
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г     «О панно Інно...» П. Тичини
Д   «Річний пісок» Є. Плужника
5. НЕ належить до письменників-«шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г     В. Симоненко
Б    Д. Павличко                                     Д    Л. Костенко
В    М. Рильський
6. Нестерпна туга за втраченим коханням, світлі спогади про нього – це головний мотив твору
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
В    «Мені зоря сіяла нині вранці...» В. Стуса
Г    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко
7. Порушує проблему красивого й корисного в житті твір, навіяний автору дискусією «фізиків» і «ліриків»
А     «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Троянди й виноград» М. Рильського
В    «Білі акації будуть цвісти...» В. Сосюри
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Знаю – медом сонця, ой Ладо...» Є. Маланюка
8. До особистої лірики належить твір
А    «Річний пісок» Є. Плужника
Б    «Блакитна Панна» М. Вороного
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Солодкий світ!» М. Рильського
Д    «Задивляюсь у твої зіниці...» В. Симоненка
9. В українській літературі XX століття досяг не баченого досі синтезу словесних і музичних способів вираження думки поет
А    М. Семенко
Б    П. Тичина
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
10. Спільним мотивом поєднано обидва твори в рядку
А    «Блакитна Панна» М. Вороного, «Арфами, арфами...» П. Тичини
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини, «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки
В    «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки, «Чари ночі» Олександра Олеся
Г    «Під чужим небом» Є. Маланюка, «Вишні» Б.-І. Антонича
Д    «Вишні» Б.-І. Антонича, «Блакитна Панна» М. Вороного
11. Суперечність між одвічним ідеалом любові і фанатичним служін­ням абстрактній ідеї розкрито у творі
А    «Іntеrmezzо» М. Коцюбинського
Б    «В житах» Григорія Косинки
В    «Маруся Чурай» Л. Костенко
Г    «Тигролови» Івана Багряного
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
12. «Вірним вартовим революції» називає Микола Хвильовий героя твору «Я (Романтика)»
А    доктора Тагабата
Б    Андрюшу
В    дегенерата
Г    героя «Я»
Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Одчиняйте двері» П. Тичини
2 «Солодкий світ!» М. Рильського
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Бажання » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Бажання змінити світ, щоб усі були щасливі.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Драматизм подій в Україні, крах ілюзій мирного розвязання складних питань доби.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   оксиморон
3   риторичне звер­тання
4   метафора
А   Різьблю свій сон...
Б   Гетьте, думи, ви хмари осінні!
В   Так! я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись...
Г    І йде між ними боротьба, І дужчий хто – не знаю я...
Д    Навшпиньках Вечір підійшов...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Молюсь і вірю. Вітер грає
2   Євген Плужник                                          1 п’яно віє навкруги...»
3   Михайль Семенко                          Б      «Чому не можна перевернути світ?
4   Максим Рильський                                                 Щоб поставити все догори ногами»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Думами, думами –
         Наче море кораблями, переповнилась блакить...»
Д     «Рідна мати моя, ти ночей не доспала
                        1 водила мене у поля край села…


Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 5
1. До групи київських «неокласиків» належать обидва письменники в рядку
А    П. Филипович, І. Франко
Б    І. Франко, М. Рильський
В    М. Рильський, М. Зеров
Г    М. Зеров, Б.-І. Антонич
Д    Б.-І. Антонич, П. Филипович
2. За жанром «Київ – традиція» М. Зерова –це
А    ода                                         Г    балада
Б    гімн                                       Д    елегія
В    сонет
3. В імпресіоністичній манері написано поезію
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «О панно Інно...» П. Тичини
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г    «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
4. «І футурист, і антиквар», – так характеризував себе
А    Є. Плужник                         Г    Є. Маланюк
Б    М. Зеров                               Д    М. Семенко
В    П. Тичина
5. Твір «Я (Романтика)» Миколи Хвильового розпочинається з епізоду
А    розстрілу черниць
Б    наступу інсургентів
В    сумнівів і вагань ліричного героя
Г     розповіді про матір ліричного героя
Д    розправи чорного трибуналу з версальцями
6. Творам Григорія Косинки притаманні стильові ознаки
А    бароко
Б    модернізму
В    класицизму
Г    постмодернізму
Д    сентименталізму

7.  Риторичне запитання «Ви знаєте, як липа шелестить?» поставив
     А    Максим Рильський
     Б    Микола Зеров
     В    Григорій Косинка
     Г     Павло Тичина
     Д     Євген Плужник
8.  Твір «Арфами, арфами…» перегукується з віршем
А   «Чого являєшся мені у сні»
Б   «Блакитна Панна»
В   «О земле втрачена, явися!...»
Г    «О слово рідне, орле скутий!...»
Д   «Молюсь і вірю»
9. «Я – чекіст, але я і людина» – так характеризує себе
А    Корній («В житах» Григорія Косинки)
Б    Медвин («Тигролови» Івана Багряного)
В    Іван Половець («Вершники» Ю. Яновського)
Г    безіменний герой («Я (Романтика)» Миколи Хвильового)
Д    Карпо Ярковий («Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника)
10. Прочитайте уривок із твору.
Помешкання наше – фантастичний палац: це будинок розстрі­ляного шляхтича. Химерні портьєри, древні візерунки, портрети княжої фамілії. Все це дивиться на мене з усіх кінців мойого випад­кового кабінету.
Так описано місце, де відбуваються події у творі
А    «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого
Б    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В    «Мина Мазайло» Миколи Куліша
Г     «За мить щастя» О. Гончара
Д     «Момент» В. Винниченка
11. Своїм «звірячим інстинктом» називає герой твору «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
А    доктора Тагабата                             Г    версальців
Б    Андрюшу                                        Д    матір
В    дегенерата

12.   Рядки                На межі двох епох, староруського золота повен,
                                    Зазгучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр         адресовані
     А    Миколі Зерову
     Б    Євгену Плужнику
     В    Михайлю Семенку
     Г     Павлові Тичині
     Д    Максимові Рильському

Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
2 «Молюсь і вірю...» М. Рильського
3 «Для вас, історики майбутні...» Є. Плуж­ника
4 «Київ – традиція » М. Зерова
А    Юнацьке радісно-тривожне очі­кування змін.
Б    Уславлення борців за вільну Україну.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Сприйняття минулого не уза­гальнено й безлико, а крізь призму людської душі.
Д    Гармонія людини і природи, життєвий оптимізм.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1    порівняння          2    персоніфікація          3    антитеза         4    метафора
А    Стану я, гляну я – скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий З переливами...
Б    Я Вам чужий – я знаю. А хтось кричить: ти рідну стрів!
В    Ви знаєте, як сплять старі гаї? – Вони все бачать крізь тумани.
Г    О панно Інно, панно Інно! Я – сам. Вікно. Сніги...
Д    Чи, може, це ввижається мені той несказанний камертон природи?

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Я покажу вам безліч світів –  
2   Євген Плужник                                          Оригінальних і капризних.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Солодкий світ! Простір блакитно-білий
4   Максим Рильський                                               І сонце – золотий небесний квіт.»
В      «Ви знаєте, як сплять старі гаї? –
Вони все бачать крізь тумани.»
Г       «Річний пісок слідок ноги твоєї  
         І досі ще – для мене! – не заніс…»
Д     «Ніхто твоїх не заперечить прав.»Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 1
1. Лідером київських «неокласиків» був
А     В. Стус                                Г    Є. Плужник
Б    П. Тичина                            Д   М. Вінграновський
В    М. Зеров
2. Сон старих гаїв, місячні весняні ночі – ці символи молодого почут­тя зображено у вірші
А    «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка---
В     «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
3. Авангардні футуристичні тенденції впроваджував у літературне життя 20-х років ХХ ст.
А    Микола Хвильовий                        Г    П. Тичина
Б    М. Рильський                                  Д   М. Зеров
В    М. Семенко
4. Спогади про неповторний час закоханості, коли «любові усміх квітне раз – ще й тлінно», покладено в основу вірша
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка
В    «Блакитна Панна» М. Вороного
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «З журбою радість обнялась...» Олександра Олеся
5. Ідеологом літературної дискусії 1925–1928 років був
А    М. Зеров                                           Г    М. Хвильовий
Б    М. Куліш                                         Д   В. Підмогильний
В    М. Рильський
6. Нове щасливе життя на крові і стражданнях побудувати не мож­на – це ідея твору
А    «Скорбна мати» П. Тичини
Б    «Іванові Франкові» М. Вороного
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Розвивайся ти, високий дубе...» І. Франка
Д    «Яка краса: відродження країни!..» Олександра Олеся
7. Є. Плужнику НЕ належить твір
А    «Річний пісок...»
Б    «Для вас, історики майбутні...»
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Г     «З журбою радість обнялась...»
Д    «Вчись у природи творчого спокою...
8. Тему роздвоєності людської особистості на зламі епох порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Скорбна мати» П. Тичини
В    «Вершники» Ю. Яновського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Моя автобіографія» Остапа Вишні
9. «Моя мати – втілений прообраз тієї надзвичайної Марії, що стоїть на гранях невідомих віків» – так вважає головний персо­наж твору
А    «Вершники» Ю. Яновського
Б    «Маруся Чурай» Л. Костенко
В    «Лісова пісня» Лесі Українки
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

10. Прочитайте уривок із вірша «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини.
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі,
Кохана спить...
Вірш написано віршовим розміром
А ямбом      Б хореєм      В амфібрахієм      Г дактилем       Д анапестом
11. Прокіп Конюшина – новітня інтерпретація відомого «вічного об­разу» у творі
А    «Новина» В. Стефаника
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «Фавст» Григорія Косинки
Г    «Перехресні стежки» І. Франка
Д    «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника
12. Прочитайте уривок із твору Миколи Хвильового «Я (Романтика)».
...Шість на моїй совісті? Ні, це неправда. Шість сотень, шість тисяч, шість мільйонів – тьма на моїй совісті!!!    
– Тьма?   
І я здавлюю голову.                  
Це роздуми
А   доктора Тагабата    Б   дегенерата       В   інсургента     Г   Андрюші      Д   безіменного чекіста  

Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                              А   М. Хвильовий

1   футуризм
2   символізм
3   імпресіонізм
4   неокласицизм
Б   М. Семенко
В   Є. Плужник
Г   П. Тичина
Д   М. Рильський


2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1   метафора
2   оксиморон
3   синекдоха
4   епітет
А    Задивляюсь у твої зіниці Голубі й тривожні, ніби рань.
Б    Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні...
В    Україно! Ти для мене диво!
Г    Ради тебе перли в душу сію...
Д    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Зорі віддати дітям – хай граються,
2   Євген Плужник                                          Барви, що кричать весняно, – служниці Маші. »
3   Михайль Семенко                          Б      «Ніхто твоїх не заперечить прав.
4   Максим Рильський                                                 Так, перший світ осяв твої висоти…»
В      «Арфами, арфами – золотими, голосними
Обізвалися гаї  самодзвонними…»
Г       «Вір і наслідуй. Учневі негоже
         Не шанувати визнаних взірців...»
Д     «Як парость виноградної лози, плекайте мову.
                        Пильно й ненастанно політь бурян.»

Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 2
1. До групи київських «неокласиків» належав
А    І. Франко                             Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Олександр Олесь
В    М. Вороний
2. Павло Тичина оспівує духовне й національне піднесення народу під час проголошення незалежності України у творі
А    «Золотий гомін»
Б    «Скорбна мати»
В    «Арфами, арфами...»
Г    «Одчиняйте двері...»
Д    «Пам’яті тридцяти»
3. «Я палю свій «Кобзар»...», – демонстративно заявляв поет-футу­рист
А    М. Зеров                               Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Є. Плужник
В    М. Семенко
4. Зразком філософської лірики є твір
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Недумано, негадано...» Л. Костенко
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
5. Ідеї «азіатського ренесансу» та «романтики вітаїзму» належать
А   М. Зерову                              Г    Миколі Хвильовому
Б    І. Франку                             Д    М. Кулішу
В    П. Тичині
6. Оспівування краси оновленої навесні природи, гімн життю і гряду­щим змінам – головна думка твору
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Хвиля» Лесі Українки
В    «Інфанта» М. Вороного
Г    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
7. Синівський і революційний обов’язки, тиск на людину обставин та інших людей, звиродніння людини, що підкорилася сліпій вірі, – така проблематика твору
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «Intermezzo» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. «У щастя людського два рівних є крила... – красиве і корисне» стверджує
А    П. Тичина
Б    Є. Плужник
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
Д    М. Семенко
9. Уславлення борців за вільну Україну – ідея твору
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б   «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В   «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д   «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
10. Прочитайте уривок із вірша «Арфами, арфами...» П. Тичини.
Буде бій
Вогневий!
Сміх буде, плач буде
Перламутровий...
     У поданому уривку НЕМАЄ
А    епітета        Б   повторів              В   антонімів          Г    анафори         Д    риторичного оклику

11.  Образи «версальців» та «інсургентів» постійно фігурують у думках героя твору
А    «Україна в огні»
Б    «Тигролови»
В    «Я (Романтика)»
Г    «Подвійне коло»
Д    «Місто»
12. «Стану я, гляну я - скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий», - писав

А    Павло Тичина
Б    Андрій Малишко
В    Максим Рильський
Г    Володимир Сосюра
Д    Богдан-Ігор Антонич



Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «О, панно Інно…» П. Тичини
2 «Київ – традиція» М. Зерова
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Місто » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Страждання юнака від нерозділеного кохання.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Змалювання сучасного міста у його багатобарвності й різноголоссі.


2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1 епітет
2 риторичне звер­тання
3 анафора
4 порівняння
А    Народе мій, до тебе я ще верну, і в смерті обернуся до життя...
Б    В соняшника були руки і ноги...
В    Ота зоря – то тільки скалок болю, що вічністю протятий, мов огнем.
Г    Я скучила за дивним зойком слова. Мого народу гілочка тернова.
Д    Сьогодні сніг іти вже поривавсь. Сьо­годні осінь похлинулась димом.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «У щастя людського два рівних є крила:
2   Євген Плужник                                          Троянди й виноград, красиве і корисне.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Проходила по полю, в могилах море мріє –  
4   Максим Рильський                                                 Назустріч вітер віє – Христос воскрес, Маріє!»
В      «А то ходиш цим балаганом, що звуть – природа,
Й молиш: о, хоч би вже тебе чорти вхопили!»
Г       «Ніч… а човен  – як срібний птах!
         (Що слова, коли серце повне!)»
Д     ««…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
                                                                          Щербив меча об Золоті ворота.»
Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 3
1. До «грона п’ятірного» поетів-неокласиків належав
А    П. Тичина                            Г    М. Семенко
Б    М. Зеров                               Д    Микола Хвильовий
В    Є. Плужник
2. Пафосом вітаїзму пройнято твір
А    «Два кольори» Д. Павличка
Б    «Київ – традиція» М. Зерова
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Річний пісок...» Є. Плужника
3. Автором твору «Ви знаєте, як липа шелестить...» є
А   М. Рильський                                   Г   М. Зеров
Б    П. Тичина                                        Д   М. Семенко
В    Є. Плужник
4. Микола Хвильовий присвячує одну із своїх новел творові
А    «Марія» В. Стефаника
Б    «Каторжна» Б. Грінченка
В    «Момент» В. Винниченка
Г    «Сойчине крило» І. Франка
Д    «Цвіт яблуні» М. Коцюбинського
5. НЕ належить до «шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г    В. Симоненко
Б    Є. Плужник                                                 Д    М. Вінграновський
В    Л. Костенко
6. Персоніфікований образ весни подано у творі
А    «Солодкий світ!» М. Рильського
Б    «Балада про соняшник» І. Драча
В    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Г    «Вчись у природи творчого спокою» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать» Л. Костенко
7. Проблему внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і від­даністю абстрактній ідеї досліджено у творі
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «В житах» Григорія Косинки
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. Трагедію під Крутами, де полягли захисники української держави, зображено у творі
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Для вас, історики майбутні...» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко

9. Персоніфікований образ дівчини-весни, закосиченої квітами-перла­ми, є у творі
А    «Зелена євангелія» Б.-І. Антонича
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини
В    «Річний пісок...» Є. Плужника
Г    «Я вранці голос горлиці люблю...» Л. Костенко
Д    «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...» М. Вінграновського
10. Прочитайте уривок із твору.
Недумано, негадано забігла в глухомань,
де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
Твір написано віршовим розміром
А    ямбом      Б    хореєм         В    дактилем         Г    амфібрахієм       Д    анапестом
11. Псевдонім Григорій Косинка мав митець

А    М. Зеров
Б    Г. Стрілець
В    П. Губенко
Г    Є. Плужник
Д    М. Семенко

12. Прочитайте уривок із твору.
Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
Щербив меча об Золоті ворота,
Про тебе теревені плів Ляссота
І Левассер Бонплан байки складав.
Ці рядки з твору
А    «Я...» В. Симоненка                                   Г    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Б    «Київ – традиція» М. Зерова                     Д    «Стилет чи стилос?..» Є. Маланюка
В    «Балада про соняшник» І. Драча


Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                  А   М. Семенко

1   футуризм                                                 Б   М. Хвильовий
2   символізм                                                            В   М. Рильський
3   імпресіонізм                                            Г   П. Тичина
4   неокласицизм                                         Д   Є. Плужник

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   епітет
3   синекдоха
4   алюзія
А    А я на полум’ї розлуки Назавше спалюю роки...
Б    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.
В    Hi! He знайти! Ніхто не знає. Ніхто не чув Твоїх плачів.
       Біля всесвітнього Сінаю,   Як завше – золото й мечі.
Г    Співа трава, ніким ще не зім’ята...
Д    Світе мій гучний, мільйонноокий, Пристрасний, збурунений, німий,
       Ніжний, і ласкавий, і жорстокий...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
2   Євген Плужник                                          Щербив меча об Золоті ворота»
3   Михайль Семенко                          Б      «У щастя людського два рівних є крила:
4   Микола Зеров                                              Троянди й виноград, красиве і корисне.»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Я відчинив двері замкнуті –
         Хто хоче зі мною гулять вночі?»
Д     «На Аскольдовій могилі поховали їх –
                        Тридцять мучнів українців, славних, молодих

Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 4
1. Київських «неокласиків» називають
А    «покутською трійцею»
Б    «першими дисидентами»
В    «творцями урбаністичної поезії»
Г    «гроном п’ятірним нездоланих співців»
Д    творцями «апокаліптичного карнавалу»
2. Кларнетизм, унікальна музикальність вірша є характерними озна­ками раннього періоду творчості
А    М. Рильського                                  Г    Є. Плужника
Б    М. Зерова                                        Д    Лесі Українки
В    П. Тичини
3. Проблему суперечності між синівським і революційним обов’язками порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «В житах» Григорія Косинки
Г    «Іntегmezzо» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
4. Вітаїстичність настрою, життєлюбство, оптимізм притаманні лі­ричному героєві твору
А    «Дим» Лесі Українки
Б    «Під чужим небом» Є. Маланюка
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г     «О панно Інно...» П. Тичини
Д   «Річний пісок» Є. Плужника
5. НЕ належить до письменників-«шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г     В. Симоненко
Б    Д. Павличко                                     Д    Л. Костенко
В    М. Рильський
6. Нестерпна туга за втраченим коханням, світлі спогади про нього – це головний мотив твору
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
В    «Мені зоря сіяла нині вранці...» В. Стуса
Г    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко
7. Порушує проблему красивого й корисного в житті твір, навіяний автору дискусією «фізиків» і «ліриків»
А     «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Троянди й виноград» М. Рильського
В    «Білі акації будуть цвісти...» В. Сосюри
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Знаю – медом сонця, ой Ладо...» Є. Маланюка
8. До особистої лірики належить твір
А    «Річний пісок» Є. Плужника
Б    «Блакитна Панна» М. Вороного
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Солодкий світ!» М. Рильського
Д    «Задивляюсь у твої зіниці...» В. Симоненка
9. В українській літературі XX століття досяг не баченого досі синтезу словесних і музичних способів вираження думки поет
А    М. Семенко
Б    П. Тичина
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
10. Спільним мотивом поєднано обидва твори в рядку
А    «Блакитна Панна» М. Вороного, «Арфами, арфами...» П. Тичини
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини, «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки
В    «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки, «Чари ночі» Олександра Олеся
Г    «Під чужим небом» Є. Маланюка, «Вишні» Б.-І. Антонича
Д    «Вишні» Б.-І. Антонича, «Блакитна Панна» М. Вороного
11. Суперечність між одвічним ідеалом любові і фанатичним служін­ням абстрактній ідеї розкрито у творі
А    «Іntеrmezzо» М. Коцюбинського
Б    «В житах» Григорія Косинки
В    «Маруся Чурай» Л. Костенко
Г    «Тигролови» Івана Багряного
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
12. «Вірним вартовим революції» називає Микола Хвильовий героя твору «Я (Романтика)»
А    доктора Тагабата
Б    Андрюшу
В    дегенерата
Г    героя «Я»
Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Одчиняйте двері» П. Тичини
2 «Солодкий світ!» М. Рильського
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Бажання » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Бажання змінити світ, щоб усі були щасливі.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Драматизм подій в Україні, крах ілюзій мирного розвязання складних питань доби.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   оксиморон
3   риторичне звер­тання
4   метафора
А   Різьблю свій сон...
Б   Гетьте, думи, ви хмари осінні!
В   Так! я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись...
Г    І йде між ними боротьба, І дужчий хто – не знаю я...
Д    Навшпиньках Вечір підійшов...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Молюсь і вірю. Вітер грає
2   Євген Плужник                                          1 п’яно віє навкруги...»
3   Михайль Семенко                          Б      «Чому не можна перевернути світ?
4   Максим Рильський                                                 Щоб поставити все догори ногами»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Думами, думами –
         Наче море кораблями, переповнилась блакить...»
Д     «Рідна мати моя, ти ночей не доспала
                        1 водила мене у поля край села…


Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 5
1. До групи київських «неокласиків» належать обидва письменники в рядку
А    П. Филипович, І. Франко
Б    І. Франко, М. Рильський
В    М. Рильський, М. Зеров
Г    М. Зеров, Б.-І. Антонич
Д    Б.-І. Антонич, П. Филипович
2. За жанром «Київ – традиція» М. Зерова –це
А    ода                                         Г    балада
Б    гімн                                       Д    елегія
В    сонет
3. В імпресіоністичній манері написано поезію
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «О панно Інно...» П. Тичини
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г    «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
4. «І футурист, і антиквар», – так характеризував себе
А    Є. Плужник                         Г    Є. Маланюк
Б    М. Зеров                               Д    М. Семенко
В    П. Тичина
5. Твір «Я (Романтика)» Миколи Хвильового розпочинається з епізоду
А    розстрілу черниць
Б    наступу інсургентів
В    сумнівів і вагань ліричного героя
Г     розповіді про матір ліричного героя
Д    розправи чорного трибуналу з версальцями
6. Творам Григорія Косинки притаманні стильові ознаки
А    бароко
Б    модернізму
В    класицизму
Г    постмодернізму
Д    сентименталізму

7.  Риторичне запитання «Ви знаєте, як липа шелестить?» поставив
     А    Максим Рильський
     Б    Микола Зеров
     В    Григорій Косинка
     Г     Павло Тичина
     Д     Євген Плужник
8.  Твір «Арфами, арфами…» перегукується з віршем
А   «Чого являєшся мені у сні»
Б   «Блакитна Панна»
В   «О земле втрачена, явися!...»
Г    «О слово рідне, орле скутий!...»
Д   «Молюсь і вірю»
9. «Я – чекіст, але я і людина» – так характеризує себе
А    Корній («В житах» Григорія Косинки)
Б    Медвин («Тигролови» Івана Багряного)
В    Іван Половець («Вершники» Ю. Яновського)
Г    безіменний герой («Я (Романтика)» Миколи Хвильового)
Д    Карпо Ярковий («Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника)
10. Прочитайте уривок із твору.
Помешкання наше – фантастичний палац: це будинок розстрі­ляного шляхтича. Химерні портьєри, древні візерунки, портрети княжої фамілії. Все це дивиться на мене з усіх кінців мойого випад­кового кабінету.
Так описано місце, де відбуваються події у творі
А    «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого
Б    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В    «Мина Мазайло» Миколи Куліша
Г     «За мить щастя» О. Гончара
Д     «Момент» В. Винниченка
11. Своїм «звірячим інстинктом» називає герой твору «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
А    доктора Тагабата                             Г    версальців
Б    Андрюшу                                        Д    матір
В    дегенерата

12.   Рядки                На межі двох епох, староруського золота повен,
                                    Зазгучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр         адресовані
     А    Миколі Зерову
     Б    Євгену Плужнику
     В    Михайлю Семенку
     Г     Павлові Тичині
     Д    Максимові Рильському

Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
2 «Молюсь і вірю...» М. Рильського
3 «Для вас, історики майбутні...» Є. Плуж­ника
4 «Київ – традиція » М. Зерова
А    Юнацьке радісно-тривожне очі­кування змін.
Б    Уславлення борців за вільну Україну.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Сприйняття минулого не уза­гальнено й безлико, а крізь призму людської душі.
Д    Гармонія людини і природи, життєвий оптимізм.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1    порівняння          2    персоніфікація          3    антитеза         4    метафора
А    Стану я, гляну я – скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий З переливами...
Б    Я Вам чужий – я знаю. А хтось кричить: ти рідну стрів!
В    Ви знаєте, як сплять старі гаї? – Вони все бачать крізь тумани.
Г    О панно Інно, панно Інно! Я – сам. Вікно. Сніги...
Д    Чи, може, це ввижається мені той несказанний камертон природи?

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Я покажу вам безліч світів –  
2   Євген Плужник                                          Оригінальних і капризних.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Солодкий світ! Простір блакитно-білий
4   Максим Рильський                                               І сонце – золотий небесний квіт.»
В      «Ви знаєте, як сплять старі гаї? –
Вони все бачать крізь тумани.»
Г       «Річний пісок слідок ноги твоєї  
         І досі ще – для мене! – не заніс…»
Д     «Ніхто твоїх не заперечить прав.»

Немає коментарів:

Дописати коментар