Українська мова 5 клас

          Українська мова 5 клас


          Повторення вивченого


 

                                                           Українська мова 5 клас

 Повторення вивченого з теми "Лексикологія"



                       5клас

Повторення вивченого з теми "Словотвір.Будова слова"




                        5 кл

Повторення вивченого з теми "Орфографія.Орфоепія"
















5клас
Тема: Узагальнення  вивченого з теми"Пряма мова .  Діалог."


Словникова робота
Діалог – це розмова двох осіб.
Монолог – висловлювання однієї особи.
Полілог  - це дискусія, бесіда трьох і більше учасників.
Репліка – слова кожного зі співрозмовників. Кожну репліку записуємо з нового рядка, перед реплікою ставимо тире.  Якщо перед реплікою стоять слова автора, після них ставимо двокрапку.
Міміка  - рухи м’язів обличчя, які виражають внутрішній душевний стан людини
Жести – рухи людського тіла чи рук, що супроводжують мовлення або замінюють його.

Інтонація – зміна основного тону, на початку кожної репліки інтонація підвищується. Слова автора вимовляємо з пониженою інтонацією, дещо прискорено.

  Завдання:
Переписати текст, почленувавши на речення, у виглядi  дiалогу. Пояснити роздiловi знаки. 
 Мамо  я уже великий добре синку що ж по тому йду на Буг ловити  рибку  щуку  принесу  додому ти великий для порядку спершу нiж  гуляти сину прополи цибулi грядку i сходи до магазину забаганки  син  притлумив  дивиться  з-пiд брiв на неньку каже я вже передумав мамо я iще маленький.


5 клас

Тема: РМ.№ 24. Переклад тексту з російської мови на українську

Завдання: Списати, переклавши з російської мови на українську
Скворцы
Живут скворцы в скворечниках, и на деревьях, и под крышами домов. Скворец очень сообразительный: он себе жилье всегда найдет.
А отдыхают скворцы к вечеру, когда уже чуть начинает темнеть.
Сядет скворец на провод и сидит тихо, будто думает о чем-то. А он и вправду думает. Посидит так немножко да как загудит автомобилем. А потом вдруг лошадиное ржание послышится.
Это скворец вспоминает все, что днем слышал. А повторять любые звуки он мастер.
  (Б. Егоров)



        "Діалог.Тире при діалозі"

Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем, і слухачем. Слова кожної особи, що бере участь у розмові, називаються репліками. Невід'ємними компонентами діалогу є міміка і жести.
Словникова робота.
Монолог. –у, ч.[грец.поход. monos-один + logos - слово]. Монолог — це висловлювання однієї особи, розраховане на слухача.
Діалог. –у, ч. Слово «діалог» має грецьке походження і означає «ді» - два, а «логос» - мовлення, слово. Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких  виступає і мовцем, і слухачем.
Реплікою називають  висловлювання кожного мовця. Репліки співрозмовників, чергуючись, висвітлюють певну тему.


 Завдання:
1)перепишіть короткі діалоги;
2)вставте пропущені орфограми;
3)розставте необхідні пунктограми; 
4)побудуйте схеми речень.
1. Мамо купиш нам багато-багато цукерочок Добре діти весело промовила мама
2. Сусідко Гей, сусідко Чому ви не поставите між соняшників опудала  Горобці ж насіння повипивають А нащо опудало Я й сама цілісінький день на городі. (Нар. Тв.)
3. Вкрали санчата мої охнув Віталій Що ж мені дідусь скаже Він же  їх мені на день народження подарував…(В.Кава).
Як називаються слова кожного зі співрозмовників? Як звуться слова, що

вказують, хто, кому й за яких обставин це каже? 



5 клас
Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Опрацювати параграф 63, вправа 492
Опрацювання  таблиці
ПРЯМА МОВА


Виражає

Супроводжується

Утворює
Стоїть
чуже мовлення передане дослівно, без змін
словами автора, які вказують, кому вона належить;
разом зі словами автора речення з прямою мовою;
після слів автора, перед ними
Інтонація
Пунктуація
Пряма мова вимовляється
як розповідне, питальне, спонукальне чи окличне речення;
Слова автора вимовляються тільки з розповідною інтонацією.
1. А: «П!(?)”.
2. «П», - а.
3. «П?» - а.
4. «П!» - а.


Українська мова 5-А клас



Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові(тренувальні вправи)

 Творча робота.
Складіть речення за схемами:


1) А: «П».
2) «П?» а.
3) «П, а, п».
4)«П! а. П!»
Записати речення, розставляючи розділові знаки. Відгадати загадки.
1. Одне каже Влітку мені важко. Друге стогне Взимку мені тяжко. Третє співа Чи літо, чи зима, а мені різниці нема. (???). 2. Одне каже Світай. Друге каже Не дай. Третє говорить А я живу й біжу і вдень, і вночі. (???). 3. Хлопець Мартин по­хилився через тинКаже дівчина Гапка Яка в тебе шапка! А жовта китиця проти сонця світитьсяЯк прилетять горобці, буде тобі, як вівці від сірого Вовка. Про кого промовка? (?). 4. Я кричу Як звуть тебе? А вона ягнятком Бе! Я лякаю Перейму! А вона те­лятком Му! Серджусь я Постій, лиха  А вона сміється Ха! (?).
Пройти тестування(вказуйте прізвище)


5 клас
Тема: РМ № 23.  Складання розповіді «Улюблені пісні моєї мами» 
Твір-розповідь - це повідомлення про якісь події в житті людини, класу, школи, сім’ї тощо.

Початок розповіді

Завдання:  

Скласти розповідь "Улюблені пісні моєї мами або бабусі ", використовуючи пряму мову.

(Обсяг 0,5-1 сторінка)

Немає коментарів:

Дописати коментар