Українська література 10 клас

Тиждень Б 

18.05.20р.

Контрольна робота "Образне слово поетичного модернізму"

Пройти тестування (вказуйте прізвище)
Код доступу 454975
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua




04.05.20

101 гр. О.Олесь драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю

Ø Чим приваблює читача інтимна лірика О. Олеся? (Інтимна лірика О. Олеся — дивовижна казка про кохання, найвища краса людської душі.)

Ø Доведіть, що назва першої збірки відбиває істотне в житті її автора. (У житті О. Олеся часто перепліталося щастя і горе, сльози і сміх, біле і чорне. Тому назва першої збірки поета видається символічною: журба і радість — одвічні супутники його долі.)

Ø Як передається краса природи в поезіях О. Олеся? (Краса природи, замилування її вічним рухом становлять основу світосприйняття поета, його вражаючого життєлюбства.)

Ø Яке місце у творчості поета посідає громадянська лірика? (Громадянська поезія Олеся цікава як суб'єктивний документ суспільної боротьби епохи.)



Сьогодні ми будемо говорити про досить актуальну в наш час тему: лідер і народ. Для того, щоб дати належну оцінку зазначеній проблемі, з'ясуймо, що означають лексеми „лідер”, „поводир”, „пророк”, „народ”, „юрба”, „маса”, „натовп”.

Словникова робота

Лідер — той, хто веде; перший, що йде попереду.

Поводир — людина, тварина або спеціальний пристрій, на який покладено функцію надання допомоги сліпому під час руху.

Пророк — людина, що пророкує людям слова Господа Бога.

Народ — населення певної держави, її мешканці.

Юрба — велике безладне, неорганізоване скупчення людей.

Натовп — це скупчення неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.



Вічна казка, Країна Казки з'являлися митцям, коли почуття невідворотної зміни майбутнього охоплювало суспільство. Трагедію революційного поводиря й маси-юрби поет відтворив у своїй драматичному етюді „По дорозі в Казку”.


Ø На початку твору ми бачимо юрбу людей, як її характеризує автор у ремарці? Що їх турбує найбільше? Окресліть коло їх інтересів .

Ø У яких умовах живуть люди?

Ø Чи можемо ми цих людей назвати народом? Поясніть свою думку.

Ø Чому юрба людей бере на сміх юнака?

Ø Чому люди не намагаються знайти дорогу з лісу?

Ø Як натовп реагує на першу спробу головного героя знайти дорогу?

Ø Чи одразу натовп повірив юнакові, що переконало його в тому, що він знайшов шлях?

Ø Якою описує він країну Казку?

Ø Як змінюється настрій та ставлення людей до головного героя? На яких деталях портрету автор акцентує увагу? Знайдіть підтвердження в тексті.

Ø З якими словами він звертається до юрби, щоб підтримати її віру й упевненість у діях? Наведіть приклади з тексту.

Ø Коли й через що головного героя починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?

Ø Прочитайте й прокоментуйте уривок від слів: „Учителю! Нам сказали, що ти з дороги збився” до слів: „Я умираю. Я умру”

Ø Яке значення має образ хлопчика у творі?

Ø Як хлопець пояснює, чому юрба втратила право потрапити в Казку?

3. Теорія літератури

Драматичний етюд — невеликий, як правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно, стаючи образами-символами.

4. Завдання (на вибір)

1-ша група. Виписати цитати до образу головного героя. Скласти його образну характеристику.

2-га група. Виписати цитати до образу юрби. Охарактеризувати натовп.

3-тя група. Дослідити композицію, проблематику й жанр твору. Розкрити значення образів-символів: образи лісу, маку, тернового вінка, дороги в Казку, країна Казки (робота з літературознавчим словником).

 УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

На початку уроку ми дали тлумачення таких понять, як юрба і лідер. Використавши приклади з твору О. Олеся, створіть асоціативні кущі до цих понять.

Лідер — духовна сила:

□ особистість;

□ благородство вчинків;

□ альтруїзм;

□ самопожертва...

Юрба — маса:

□ інстинкти;

□ стадо;

□ злість;

□ злорадство;

□ жорстокість.

Продовжте речення: „Щоб успішно досягти мети, потрібно...”

Багато світових і українських митців у своїх творах намагалися відтворити й розв'язати проблему вождя й маси. О. Олесь у драматичному етюді „По дорозі в Казку” подав інтерпретацію цієї проблеми з погляду людини XX століття. Ви у своїх усних висловлюваннях намагалися створити ідеал лідера XXI століття. Як бачимо, уявлення пращурів і нащадків збігаються.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


Підготуватися до контрольної роботи за творчістю Лесі Українки, М. Вороного, О. Олеся.


14.05.20р.101 гр.     Українська література 


Узагальнення та систематизація вивченого,підготовка до контрольної роботи"

Пройти тестування (вказуйте прізвище)

Код доступу 716766
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар