Тиждень Б
18.05.20р.
Контрольна робота "Образне слово поетичного модернізму"
04.05.20
101 гр. О.Олесь драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю
Ø Чим приваблює читача інтимна лірика О. Олеся? (Інтимна лірика О. Олеся — дивовижна казка про кохання, найвища краса людської душі.)
Ø Доведіть, що назва першої збірки відбиває істотне в житті її автора. (У житті О. Олеся часто перепліталося щастя і горе, сльози і сміх, біле і чорне. Тому назва першої збірки поета видається символічною: журба і радість — одвічні супутники його долі.)
Ø Як передається краса природи в поезіях О. Олеся? (Краса природи, замилування її вічним рухом становлять основу світосприйняття поета, його вражаючого життєлюбства.)
Ø Яке місце у творчості поета посідає громадянська лірика? (Громадянська поезія Олеся цікава як суб'єктивний документ суспільної боротьби епохи.)
Сьогодні ми будемо говорити про досить актуальну в наш час тему: лідер і народ. Для того, щоб дати належну оцінку зазначеній проблемі, з'ясуймо, що означають лексеми „лідер”, „поводир”, „пророк”, „народ”, „юрба”, „маса”, „натовп”.
Словникова робота
Лідер — той, хто веде; перший, що йде попереду.
Поводир — людина, тварина або спеціальний пристрій, на який покладено функцію надання допомоги сліпому під час руху.
Пророк — людина, що пророкує людям слова Господа Бога.
Народ — населення певної держави, її мешканці.
Юрба — велике безладне, неорганізоване скупчення людей.
Натовп — це скупчення неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.
Вічна казка, Країна Казки з'являлися митцям, коли почуття невідворотної зміни майбутнього охоплювало суспільство. Трагедію революційного поводиря й маси-юрби поет відтворив у своїй драматичному етюді „По дорозі в Казку”.
Ø На початку твору ми бачимо юрбу людей, як її характеризує автор у ремарці? Що їх турбує найбільше? Окресліть коло їх інтересів .
Ø У яких умовах живуть люди?
Ø Чи можемо ми цих людей назвати народом? Поясніть свою думку.
Ø Чому юрба людей бере на сміх юнака?
Ø Чому люди не намагаються знайти дорогу з лісу?
Ø Як натовп реагує на першу спробу головного героя знайти дорогу?
Ø Чи одразу натовп повірив юнакові, що переконало його в тому, що він знайшов шлях?
Ø Якою описує він країну Казку?
Ø Як змінюється настрій та ставлення людей до головного героя? На яких деталях портрету автор акцентує увагу? Знайдіть підтвердження в тексті.
Ø З якими словами він звертається до юрби, щоб підтримати її віру й упевненість у діях? Наведіть приклади з тексту.
Ø Коли й через що головного героя починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?
Ø Прочитайте й прокоментуйте уривок від слів: „Учителю! Нам сказали, що ти з дороги збився” до слів: „Я умираю. Я умру”
Ø Яке значення має образ хлопчика у творі?
Ø Як хлопець пояснює, чому юрба втратила право потрапити в Казку?
3. Теорія літератури
Драматичний етюд — невеликий, як правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно, стаючи образами-символами.
4. Завдання (на вибір)
1-ша група. Виписати цитати до образу головного героя. Скласти його образну характеристику.
2-га група. Виписати цитати до образу юрби. Охарактеризувати натовп.
3-тя група. Дослідити композицію, проблематику й жанр твору. Розкрити значення образів-символів: образи лісу, маку, тернового вінка, дороги в Казку, країна Казки (робота з літературознавчим словником).
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
На початку уроку ми дали тлумачення таких понять, як юрба і лідер. Використавши приклади з твору О. Олеся, створіть асоціативні кущі до цих понять.
Лідер — духовна сила:
□ особистість;
□ благородство вчинків;
□ альтруїзм;
□ самопожертва...
Юрба — маса:
□ інстинкти;
□ стадо;
□ злість;
□ злорадство;
□ жорстокість.
Продовжте речення: „Щоб успішно досягти мети, потрібно...”
Багато світових і українських митців у своїх творах намагалися відтворити й розв'язати проблему вождя й маси. О. Олесь у драматичному етюді „По дорозі в Казку” подав інтерпретацію цієї проблеми з погляду людини XX століття. Ви у своїх усних висловлюваннях намагалися створити ідеал лідера XXI століття. Як бачимо, уявлення пращурів і нащадків збігаються.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до контрольної роботи за творчістю Лесі Українки, М. Вороного, О. Олеся.
Ø Доведіть, що назва першої збірки відбиває істотне в житті її автора. (У житті О. Олеся часто перепліталося щастя і горе, сльози і сміх, біле і чорне. Тому назва першої збірки поета видається символічною: журба і радість — одвічні супутники його долі.)
Ø Як передається краса природи в поезіях О. Олеся? (Краса природи, замилування її вічним рухом становлять основу світосприйняття поета, його вражаючого життєлюбства.)
Ø Яке місце у творчості поета посідає громадянська лірика? (Громадянська поезія Олеся цікава як суб'єктивний документ суспільної боротьби епохи.)
Сьогодні ми будемо говорити про досить актуальну в наш час тему: лідер і народ. Для того, щоб дати належну оцінку зазначеній проблемі, з'ясуймо, що означають лексеми „лідер”, „поводир”, „пророк”, „народ”, „юрба”, „маса”, „натовп”.
Словникова робота
Лідер — той, хто веде; перший, що йде попереду.
Поводир — людина, тварина або спеціальний пристрій, на який покладено функцію надання допомоги сліпому під час руху.
Пророк — людина, що пророкує людям слова Господа Бога.
Народ — населення певної держави, її мешканці.
Юрба — велике безладне, неорганізоване скупчення людей.
Натовп — це скупчення неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.
Вічна казка, Країна Казки з'являлися митцям, коли почуття невідворотної зміни майбутнього охоплювало суспільство. Трагедію революційного поводиря й маси-юрби поет відтворив у своїй драматичному етюді „По дорозі в Казку”.
Ø На початку твору ми бачимо юрбу людей, як її характеризує автор у ремарці? Що їх турбує найбільше? Окресліть коло їх інтересів .
Ø У яких умовах живуть люди?
Ø Чи можемо ми цих людей назвати народом? Поясніть свою думку.
Ø Чому юрба людей бере на сміх юнака?
Ø Чому люди не намагаються знайти дорогу з лісу?
Ø Як натовп реагує на першу спробу головного героя знайти дорогу?
Ø Чи одразу натовп повірив юнакові, що переконало його в тому, що він знайшов шлях?
Ø Якою описує він країну Казку?
Ø Як змінюється настрій та ставлення людей до головного героя? На яких деталях портрету автор акцентує увагу? Знайдіть підтвердження в тексті.
Ø З якими словами він звертається до юрби, щоб підтримати її віру й упевненість у діях? Наведіть приклади з тексту.
Ø Коли й через що головного героя починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?
Ø Прочитайте й прокоментуйте уривок від слів: „Учителю! Нам сказали, що ти з дороги збився” до слів: „Я умираю. Я умру”
Ø Яке значення має образ хлопчика у творі?
Ø Як хлопець пояснює, чому юрба втратила право потрапити в Казку?
3. Теорія літератури
Драматичний етюд — невеликий, як правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно, стаючи образами-символами.
4. Завдання (на вибір)
1-ша група. Виписати цитати до образу головного героя. Скласти його образну характеристику.
2-га група. Виписати цитати до образу юрби. Охарактеризувати натовп.
3-тя група. Дослідити композицію, проблематику й жанр твору. Розкрити значення образів-символів: образи лісу, маку, тернового вінка, дороги в Казку, країна Казки (робота з літературознавчим словником).
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
На початку уроку ми дали тлумачення таких понять, як юрба і лідер. Використавши приклади з твору О. Олеся, створіть асоціативні кущі до цих понять.
Лідер — духовна сила:
□ особистість;
□ благородство вчинків;
□ альтруїзм;
□ самопожертва...
Юрба — маса:
□ інстинкти;
□ стадо;
□ злість;
□ злорадство;
□ жорстокість.
Продовжте речення: „Щоб успішно досягти мети, потрібно...”
Багато світових і українських митців у своїх творах намагалися відтворити й розв'язати проблему вождя й маси. О. Олесь у драматичному етюді „По дорозі в Казку” подав інтерпретацію цієї проблеми з погляду людини XX століття. Ви у своїх усних висловлюваннях намагалися створити ідеал лідера XXI століття. Як бачимо, уявлення пращурів і нащадків збігаються.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до контрольної роботи за творчістю Лесі Українки, М. Вороного, О. Олеся.
Немає коментарів:
Дописати коментар